mandag 15. juni 2009

Helgen

I lördags tog vi det lugnt på morgonen och sedan åkte vi ner till stan för att shoppa lite. Vi ska på bröllop den 18:e juli och då behövde jag skor och lite annat smått och gott. Det blev två par festliga skor och en klänning att ha på dagen på bröllopet. Jag har en långklänning som jag ska ha på kvällen men det är en lång dag så det kan var trevligt med ett byte. På kvällen grillade vi entrecote och åt klyftpotatis och chillibernaise. Det var otroligt gott. Vi satt ute och det var mysigt. Någon i närheten hade fest med liveband och det var trevligt med lite bra musik. Malin och Mark var ute på cykeltur så de kom inom och hälsade på en liten stund.

I söndags så kom Hognes kusin Liv med man och tre barn på besök från Björkelangen. De har en gård med kossor och höns men just idag så hade de en avbytare i ladugården så då kunde de åka på utflykt. Det blev jordgubbar med glass och grädde, bullar och godis. Och massa kaffe förstås. Svärmor var också här och på kvällen kom svärfar och vi gick till Hukodden och åt middag. Det var otroligt god mat där. På kvällen såg vi lite på tv.

Hogne har kommit på ett knep som gör det enklare än innan att somna Erik. Man behöver inte sitta och hålla honom utan lägger honom i sängen och stryker honom på ryggen och på handen. Jag har försökt detta idag när han skulle sova sin förmiddagslur och det fungerar jättebra. Jag är så glad för detta för innan har läggningen tagit så lång tid.

Ingen kommentarer: