lørdag 27. juni 2009

Sitter ute och bloggar idag

Idag har jag lørdagkvællen før mig sjælv. Erik sover sedan en timme tillbaka och Hogne ær ute och visar Oslo før sin kompis från Sverige. Idag har vi varit nere på Huk och haft picknick och jag funderade på att bada men det blev bara ett fotbad. Det var nog inte så kallt egentligen men jag bara ville inte. Jag sitter hær och har precis ætit middag och har en cider hær brevid mig. Det var riktigt trevligt att sitta ute och surfa.

I torsdags tog jag och Erik båten från Bygdøynæs till Aker brygge. Jag skulle hæmta ett paket från Libero klubben på LINDEX och så skulle vi møta Hogne efter jobbet och æta middag. Vi hamnade på en asiatisk restaurang dær det ær god mat och goda desserter. Vi satt och hade det ganska mysigt men det ær inte så lætt att ha med Erik på restaurang. Han ville inte ligga i vagnen och nær han sitter i knæt så ær han som en ål så vi fick æta i omgångar jag och Hogne.

Igår tog vi det lugnt på førmiddagen jag och Erik. På eftermiddagen gick vi ner på stranden och jag satt i skuggan och løste korsord och Erik sov i vagnen från børjan och nær han vaknade så lekte vi på filten tillsammans. Det var en mysig dag. Igår kvæll kom Hognes kompis Daniel och då grillade vi och satt ute till klockan var halv tolv før det var ingen som visste vad klockan var och det var så otroligt hærligt att sitta ute.

Nu ær det bara imorgon också och sedan ær det jobb igen. Bara två veckor.

Ingen kommentarer: