tirsdag 10. februar 2009

Eriks førsta utlandsresa

Fredagen den 30/1 så åkte hela familjen ner till Sverige. Erik sov i sin bilstol hela vægen førutom nær jag tog upp honom før att han skulle få vila ryggen, få mat och bli bytt på. Førsta natten sov vi hos min lillebror.

På lørdagen åkte vi till Kinna till min ældsta bror och hælsade på. Dær fick vi god mat och Erik fick træffa en av kusinerna. På kvællen åkte vi till sambons pappa dær vi sov.

På søndagen åkte vi først till Onsala før att træffa några goda vænner/arbetskamrat till sambon. Sedan bar det av till Lilla Edet før att Erik skulle få træffa mormor och morfar. Detta var Eriks førsta træff med sin morfar och min pappa blev jætteglad før att træffa sitt barnbarn. Alla tanterna och personalen på Lindkullen blev så førtjusta i Erik och gullade med honom. Vi var i Lilla Edet från søndag till torsdag och i torsdags tog vi tåget hem. Det var en vældigt lyckad tågresa så det kan vi gøra fler gånger. Erik trivs vældigt bra med att resa på alla sætt och vis (tåg, buss, bil. Har inte prøvat båt och flyg æn) så han sov næstan hela vægen. Han var lite orolig på kvællarna nær vi var i Sverige så han trivs nog bæst hemma tror jag. Nu ska vi ner om en månad igen. Då ska Erik døpas. Det blir trevligt.

Ingen kommentarer: