mandag 28. desember 2009

Jul


Nu är julen slut. Vi har varit i Lilla Edet hela julen. Det var mysigt. Vi kom till mamma den 23:e på Lillejulafton. Då var min lillebror Peter där. Det var kul att träffa honom. Vi satt och pratade och åt gott redan den 23:e. På julafton åt vi god julfrukost. När vi hade gjort det så åkte vi upp till pappa på Lindkullen. Jag och Peter åt lunch med pappa på Lindkullen och det var trevligt. Det var massa mat. Först var det julmat, sedan var det ostbricka och sist var det tårta. Pappa var på bra humör så det var trevligt. När vi kom hem till mamma så såg vi på Kalle Anka som vanligt och efter det åt vi julmat tillsammans. Efter det var det julklappsutdelning. Det var många fina julklappar till alla. Erik fick leksaker, kläder och en bok. Det var uppskattade saker. Vi brukar alltid gå i kyrkan på julnatten när vi är i Lilla Edet men i år orkade vi inte.



Vi vaknade istället tidigt på juldagen och gick i kyrkan klockan tio. Det var fint. Efter det tog vi det lugnt hela dagen.

På annandagen åkte vi först och hälsade på pappa. Efter det åkte vi till Göteborg på julkalas hos Karin. Där var Magnus, Britt Marie , Astrid, Anna, Andreas, Klara, Vera, Mamma, Jag, Hogne, Erik, Karin, Gunnar, Annika, Jakob och Joakim. Peter och Marie var inte med för Peter var sjuk och Marie jobbade. Det var mysigt. Vi åt god mat och pratade och umgicks.

Igår åkte vi hem och på hemvägen stannade vi på TORP och handlade på mellandagsrean. Jag fick mig nya jeans och två toppar.

Idag har jag jobbat och nu är det två arbetsdagar denna veckan. Sedan är det nyår. Det blir trevligt.

Ingen kommentarer: