onsdag 12. november 2008

Nu ær det bara två dagar kvar att jobba efter denna. Det ska bli skønt att få vara hemma och ta det lugnt och kunna sova længe på morgonen. Jag sover så dåligt på natten næmligen.

Babyn i magen har det bra, det har jag varit på sjukhuset och kollat idag. Var først hos diabetessjukskøterskan och hon sa att jag måste børja gå lite mer. Sedan fick jag ligga med en apparat som heter ctg och lyssna på babyns hjærtljud och registrera sparkar. Det var jættebra med honom. Efter det så var jag på ultraljud, han væxer och står i. Han ær ca 3400 gram nu så han kommer att vara ca 4 kilo nær han føds. Det blir bra.

I helgen var vi i Sverige. Sista utflykten innan babyn kommer. Vi var hos mamma och hælsade på och åt god mat och tog det lugnt och så var vi hos pappa på ålderdomshemmet. Det var ju fars dag i søndags och då var vi hos min pappa. Jag var i kyrkan också, eller ja i førsamlingshemmet før de håller på att renovera kyrkan. Sedan åkte vi till Trollhættan och køpte værldens finaste barnvagn. Det var en Emmaljunga City Cross. Det var både liggdel och sittdel till så vi kan ha den vældigt længe. Kænner mig jætteglad. Sedan køpte vi en matchande skøtvæska också och det blev jættetufft. Så nu kan han bara komma, det ær bara lite smågrejor som måste køpas in och det ska jag gøra næsta vecka nær jag ær ledig.

Ingen kommentarer: