søndag 6. desember 2009

Sista dagen som mammaledig

För ett år sedan så kändes det som jag hade ett hav av tid framför mig som jag skulle vara hemma med lilleman. Han fyller ju ett år imorgon så förra året vid den här tiden gick vi i spänd förväntan inför hans ankomst. Men nu är det slut på mammaledigheten. Imorgon börjar Hogne sin pappaledighet och jag ska tillbaka på jobbet. Det ska bli roligt men det känns också lite konstigt. Tiden har bara flugit iväg och jag har bara tagit det lugnt och haft det mysigt med Erik det här året. Jag har också fått mig en del nya trevliga bekanta genom barselgruppen. Kommer sakna att inte kunna gå på trilletur mitt på dagen och sitta och fika på kafé med mina mammavänner. Men vi får hoppas att vi kan träffas ändå.

Idag fyller Hogne år och vi har ätit en god frukost och sedan har jag gjort årets lussekattbak. De blev bra i år med. Nu sitter vi och lyssnar på julmusik och softar.

Ingen kommentarer: