onsdag 26. november 2008

Nu ær det 11 dagar kvar till den dagen då vår baby ska komma, om han kommer i tid. Vi væntar och væntar.

I lørdags så hade vi besøk av Anders och Elisabeth. Det var trevligt. Vi åt trerætters och hade det mysigt. H. lagar ju alltid så god mat. Det var svampsoppa till førrætt, and till varmrætt och grekisk yoghurt med honung,bær och nøtter till dessert. Det var smaskens.

I søndags så var vi på Norges varumæssa i Lillestrøm på Bokmæssa och så var det lite andra mæssor dær också. Jag hittade något som jag inte har ætit sedan jag var liten. Jag kallar det honungskaka, det ær vax och så ær det færsk rinnande honung i. Nær jag var liten så tog pappa med mig till en biodlare och dær køpte vi honung. Då fick vi sådan kaka med oss och det ær så gott. Lika gott som nær jag var liten. Sedan var H:s førældrar och syster hær och fikade och sedan åkte vi upp till H:s mamma och åt middag.

I måndags så gjorde jag ingenting vettigt. Såg på tv och softade hela dagen.

Igår var jag hos jordmor. Allt var bra med den lille. Det var sista gången jag fick komma dit nu før hon ska ha ferie i december. Efter det tittade jag in på jobbet en svæng och sa hej. Det var trevligt. Allt ær som før en och en halv vecka sedan :-)

Idag har jag varit på Ullevåls sykehus hos diabetesskøterskan och på ultraljud. Allt såg bra ut på ultraljudet och diabetesskøterskan sa att værdena var fina. Sedan gick jag en tur på stan. Køpte en scrapbok till Erik. Ska børja på en babybok till honom dær jag kan sætta in bilder och skriva lite om tiden nær jag var gravid och om hans førsta år. Sedan køpte jag saker till julkalendern. I år ska vi dela den på tre så alla i familjen får paket. Det blir bra.

Nu ær allt klart før den lilles ankomst (tror jag i alla fall).

Ingen kommentarer: