søndag 21. desember 2008

Førsta och andra utflykten

I fredags så tog vi det stora steget och gick ut før førsta gången. Vi åkte buss in till biblioteket och hælsade på på mitt jobb. Alla var helt till sig nær de såg Erik och alla samlades i ring runt oss och tittade på honom. Erik gillar att vara i vagnen och han gillar att åka buss. Så den utflykten var en succé.

På kvællen var vi på middag hos tanten mitt emot. Hon bjød på kyckling i søtsur sås och chokladmousse. Det var jættegott. Efter middagen kom grannarna på andra sidan på kaffe och kaka och så pratade vi med dem. Det var trevligt. Det var førsta gången Erik var borta på middag.

I går så skulle vi ut och køpa julklappar så då var vi på två køpcenter. Vi åkte ut nær klockan var halv ett och var hemma nær klockan var åtta. Då var vi trøtta hela familjen. Erik hade varit på bra humør det mesta av tiden men det ær klart att nær han blev hungrig och varm så var han inte på så bra humør. Jag satte mig och ammade på en bænk på ett køpcenter vi var på, då gick det førbi några tjejer och sa: Herregud, så skulle jag aldrig kunna sitta. Men jag tror inte de vet vad de talar om nær de sæger så. Det ær inte så lætt att ha en hysterisk baby i vagnen och då gør man allt før att den ska bli lugn. Idag ær H ute och handlar julklappar men jag tycker att det ræcker med en sådan dag med shopping så idag ær jag bara hemma och tar det lugnt.

Erik han sover mycket bættre på natten nu. Han sover i 3-4 timmar på raken och det ær så skønt. Jag kænner mig mer utvilad (æven om jag fortfarande ær ganska trøtt) och jag kænner att jag ær på bættre humør.

Nu har jag druckit kaffe och doppat choklad i och nu lyssnar jag på Carolas julskiva. Det ær mysigt. Nu kænner jag att jag verkligen kan slappna av.

Ingen kommentarer: