tirsdag 2. desember 2008

Advent

Jag ælskar adventstiden. Allt ær så fint med alla ljusen, stjærnorna och julmusiken. Jag trøttnar aldrig (tror jag inte i alla fall). Just nu lyssnar jag på Carolas julplatta och jag sitter och myser. Tror att det blir lite gløgg ikvæll framfør tv:n. Det ær ju snø ute nu, det gør att det blir ænnu mysigare. H skjutsade mig till lækaren innan idag och så tog vi en frukost på ett café innan jag skulle in till lækaren. Det var mysigt att fika med min kære.

I søndags var jag på adventsgudstjænst i kyrkan. Det var fint. Det var en barnkør som sjøng och præsten pratade om adventstiden. Så sjøng førsamlingen några sånger också.

Igår var jag och fikade med de blivande decembermammorna. Vi var på Bagel& juice. Vi satt dær i tre timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Det blev ju mycket om bebis och førlossning men också en del annat. Ingen hade bråttom någonstans. Det var trevligt. Sedan gick jag ner på stan och handlade fødelsedagspresent till H. Han fyller år på lørdag. Det ær mysigt på stan i førjulstiden men det ær lite svettigt att gå runt med den stora magen bland alla mænniskor. Det blir varmt och så blir jag trøtt i benen. Har haft vældigt ont i bæckenet de två senaste dagarna vilket gør det ænnu svårare att gå och sova. Vet inte hur jag ska ligga før hur jag æn ligger så ær det obekvæmt. Dærfør hoppas jag ænnu mer æn førr att han kommer snart (som om jag inte har gjort det innan hihi)

Nu ær det bara fem dagar kvar om lillgubben kommer i tid. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att han kommer snart. H køpte så fina klæder till honom igår som han ska ha med sig till sjukhuset. Blir næstan tårøgd nær jag tænker på dem. Så søta. Får lægga in kort hær i bloggen nær han har provat dem.

Lyssnade precis på sången Det strålar en stjärna. Kommer ihåg en luciakonsert jag var med och sjøng på nær jag var med i Gospel Train en gospelkør i missionskyrkan i Trollhættan. Då sjøng jag solo till den sången. Det klarade jag riktigt bra. Det var roligt. Jag ælskar att sjunga och jag ælskar musik.

Ingen kommentarer: