fredag 9. oktober 2009

Läst en bok och vad som hänt på sistone


Nu har jag läst en bok. Det är inte så ofta jag tar mig tid eller har tid att läsa men nu blev det åter en svensk krimbok. Denna gång av Åsa Larsson. Den var spännande och fångande och rekommenderas verkligen.

Annars så har vi denna veckan tagit det lugnt på måndag och tisdag. I onsdags så var vi på trilletur med mammorna och sedan var vi och fikade på Villa Grande. Igår var vi i Sköyen kirke på tematräff. Igår pratade de om när två blir tre om parförhållandet. Det var intressant och tänkvärt.

I onsdags fick jag mail från min chef. Avdelningen ska på seminarium i november i två dagar till Kläppen och hon undrade om jag ville vara med. Det är klart jag vill. Det ska bli trevligt. Hogne ska vara hemma dessa dagar om vi inte kan få någon som kan passa Erik.

Idag har vi varit på långpromenad i det fina vädret och nu ligger Erik ute i vagnen och sover. Jag har grejat lite här hemma och tog mig en paus framför datorn. Såg att Barack Obama får Nobels fredspris. Kan inte med en gång komma på vad han har gjort för freden men han måste ha gjort något jättebra när han får det priset. Kanske fanns det någon som var en bättre kandidat men jag vet inte.

Nu ser jag fram emot en lugn och skön helg med familjen.

Ingen kommentarer: