fredag 15. januar 2010

Första veckan i barnhagen

Nu har Erik varit i barnhagen i en hel vecka. På måndagen var vi ju bara där tre timmar. På tisdagen var vi där från nio till fyra både jag och Erik. Då sov han i barnhagen och vaknade när inte jag var där. Men det gick bra. Den manlige barnhageassistenten tog fram gitarren och Erik satt och lyssnade och tyckte det var jättespännande. I onsdags så lämnade jag Erik där klockan nio och gick hem. Jag gick som på nålar hela dagen och var lite orolig för hur det skulle gå. När jag ringde vid tolv så sa Camilla som ledaren i barnhagen heter att det gick jättebra och då blev jag lugn. Jag åt lunch på Hemma hos med Britt och Hanna. Sedan gick jag hem igen. När klockan var halv tre kändes det som jag ville springa och hämta honom men jag kom dit och hämtade honom klockan tre. Torsdag fredag har han haft fulla dagar i barnhagen från åtta till fyra. Det har gått bra båda dagarna. Han äter bra och han sover bra. Han verkar gilla att vara i barnhagen. Han var trött när jag hämtade honom idag.

Nu ska vi ha en skön helg då vi inte ska göra så mycket.

Ingen kommentarer: