tirsdag 5. januar 2010

Nyår och julfirande med Hognes familj


På nyårsafton på dagen var jag och Erik ute och åkte pulka. Det var mysigt. Det var första gången han var i den och han tyckte nog att det var lite konstigt men han såg glad ut också. När jag stannade pulkan så började han sparka med benen och ville nog att jag skulle fortsätta.
På eftermiddagen åkte vi till Hognes mamma. Där åt vi gott pinnekött och satt och pratade fram till tolvslaget då vi gick ut på balkongen och skålade och så på de fantastiska fyrverkerierna. Vi gick och la oss vid ett- tiden.
På nyårsdagen var det lugnt och skönt och vi åkte hem och såg på film.
På lördagen var jag och Erik ute och åkte pulka igen.

I söndags så var vi uppe hos Hogne mamma igen och denna gången för att fira jul med hans familj. Hognes syster och svåger har firat jul i England och de kom hem i söndags så därför blev det inget julfirande förrän då. Även denna dag åt vi pinnekött. Det är fantastiskt gott. När vi hade ätit så delade vi ut julklappar och när vi var färdiga så var klockan över nio och Erik var jättetrött men tapper. Han somnade i bilen hem.

Nu är det ny vecka och både jag och Hogne har jobbat idag. Mark har varit här och passat Erik och han ska komma imorgon också. På måndag börjar Erik i barnhagen. Det blir bra.

Ingen kommentarer: