mandag 16. desember 2013

Snart jul



Nu är det snart jul! En vecka och en dag kvar! Åh vad jag längtar! Här är en bild som Erik har tagit  på adventsstjärnan som hänger i fönstret i stua. Det är så fint. 

I natt har Alexander sovit från halvtolv till fem i sin egen säng. Så länge har han nästan aldrig sovit på raken. Det är jätteskönt. Han har inga ordentliga rutiner på när han sover och när han äter så det kan vara lite närsom. 

Jag har blivit sjuk. Är dunderförkyld och tror jag har feber för jag svettas och fryser om vartannat. Hoppas bara att de andra inte blir sjuka till jul. 

Jag har två favoriter när det gälller julsånger. Den ena är Julen är här med Tommy Körberg och Sissel Kyrkjebø och All I want for Christmas is you med Mariah Carey. Sedan har jag sett mina julfilmer som jag ser innan varje jul. Den ena är Love actually och den andra är The Holiday. Det har blivit en tradition. 

Ingen kommentarer: