søndag 20. september 2009

En förkyld liten Erik

Igår blev Erik förkyld för första gången i sitt liv. Idag har han lite feber och näsan rinner hela tiden och han ingen aptit alls. Har fått i honom några skedar gröt och lite välling. Men han är duktig på att dricka både vatten och juice.

Vi håller på med avvänjning av Erik så han inte ska nattammas längre. Jag har flyttat in på gästrummet och Hogne tar Erik på natten när han vaknar. Vi började i fredags och vi får se hur länge vi måste hålla på.

I torsdags var vi på Röa och hälsade på Liv Karin och Amelia. Det var jättetrevligt att komma dit. De hade gjort jättefint i sin nya lägenhet. Vi fikade och Liv Karin hade bakat en god kaka. Efter det gick vi på en trilletur på Röa och det är ett fint område de bor i.

I fredags gjorde jag och Erik inte så mycket på dagen. På kvällen åkte jag ner till stan och gick på Oslo kulturnatt. Jag gick på guidad tur på Ibsen museet och på konsert på Nasjonalbiblioteket. Jag åkte hem så jag var hemma vid elva-tiden.

Igår var vi och handlade och på kvällen kom Hognes kusin Hildegunn med sambo och barn. Vi åt fårikål och hjortronkräm. Det var jättegott.

Idag har vi inte gjort någonting bara tagit det lugnt och ätit en god och lång frukost. Och gosat med Erik förstås. Vi har lekt och läst saga och haft det mysigt.

Ingen kommentarer: