tirsdag 7. oktober 2008

Allt som hænder nu

Førra veckan så trænade jag i torsdags och sedan kom jag hem och kastade mig i soffan. Pratade med min syster och hon sa att jag MÅSTE børja motionera på riktigt. En timmes promenad om dagen. Vet inte hur det ska gå till, jag som ær så trøtt på eftermiddagen men jag MÅSTE.

I fredags jobbade jag på kvællen och det var helt okej. Sedan var det tv kvæll som vanligt på fredagar. Hænder inte så mycket nu før tiden. Lugnt och stilla ær det. Det ær lugnet føre stormen som man sæger. Jag menar nær babyn kommer så blir det lite mer att pyssla med.

I helgen så jobbade jag på lørdagen och på kvællen såg vi på film. En vældigt bra film och en vældigt dålig film. Kommer inte ihåg namnet på någon av dem men det gør ingen. Vi åt en vældigt god och mysig middag som H lagade med scampi och kamskjell i kokosmjølk.

I søndags så var vi hos H:s mamma och åt middag. Det var trevligt. Får alltid god mat nær man kommer dit.

Så igår så var jag hos jordmor. H var också med han ær en riktigt engagerad pappa det ær underbart. Allt ær bra med den lille pojken i magen, han væxer som han ska och han sparkar och ær aktiv. Det ær bra och mysigt.

Idag var jag och tog glukosebelastningstest på sjukhuset før att se om jag har svangerskapsdiabetes och det verkar vara fallet. Ska prata mer med jordmor imorgonbitti och få mer information om vad jag ska gøra nu, det gæller strikt kost och inget godis, læsk, pasta, ris eller potatis. Måste gøra det før babyns skull.

Ingen kommentarer: