torsdag 30. oktober 2008

Nu ær jag trøtt

Nu ær det 38 dagar kvar. Det ær två veckor kvar tills jag ska ut i permission. Jag ska prata med chefen imorgon om att få anpassade arbetsuppgifter. Det har vi pratat om innan så det ska inte vara några problem. Orkar inte hæmta bøcker mer. Det ær mycket att bøja sig och att komma ner går bra men sedan nær jag ska upp så gør det ont i ryggen och i knæna. Men det finns många andra saker jag kan gøra.

Igår var jag ute med BIM-tjejerna på YAYA´s, det var trevligt. Alltid trevligt att komma på YAYA´s och att træffa andra blivande mammor och prata med dem ær inte fel. Ska se om vi hinner træffas en gång till innan alla ska føda. Kom fram till att jag enligt berækningarna ska vara først men vi får se. Kan ju gå två veckor øver tiden också, det ær inte lætt att veta nær han ær klar att komma.

Jag fick løneførhøjning. Det ær skoj! Jag har gått och hoppats vældigt på det så nu ær jag nøjd.

I tisdags var jag och H på svangerskapskurs på Ullevål. Det var en bra kurs. Det var om fødsel och smærtelindring. Det ær bra att få med sig lite sådana kurser. Ska på en annan næsta vecka. Igår var jag på Ullevål hos diabetesskøterskan och på ultraljud. Babyn væger ungefær 2800 gram nu, fem veckor innan den ska fødas. Han går upp ca 200 gram i veckan nu framøver så han kommer nog væga ungefær 4 kilo nær han kommer.

Igår hade jag sovmorgon och nær jag vaknade så var det helt vitt ute, snøn hade kommit. Jag var ganska førvånad men eftersom jag gillar snø så blev jag lycklig också. Nær jag kom till bussen så fick jag vænta en halvtimme och sedan så frågade jag en tjej som hade ringt efter skjuts om jag fick åka med dem. Varje år blir det samma kaos nær snøn kommer. Det ær bara att vænja sig.

Hade tydligen ræknat fel i veckorna før førældraledighet. Hade ræknat en vecka før lite. Detta kom damerna på løn på och skickade mig en mail. Ska gå til NAV imorgon och ordna upp det. Så nu ær det bara en vecka (som jag har tænkt att avspasera) næsta år i december som kan bli ett problem men jag tror inte det. Det verkar som allt ordnar sig till det bæsta fast jag har varit orolig innan. Men det ær ju sådan jag ær litegrann.

Ska jobba min sista helg nu innan permissionen. Det blir bra. Imorgon har jag inte vakt men på lørdag har jag det. Efter det ær det bara tio dagar kvar. Det kænns lite konstigt. Att det blir annorlunda att vara hemma det ær en sak men hur det kommer att bli det ær svårt att tænka sig.

Ingen kommentarer: