tirsdag 14. oktober 2008

I helgen var vi i Borås och hælsade på. Det var trevligt. A och F hade køpt ett jættefint nytt hus. Vi åt god mat och hade det mysigt. I søndags var vi hos mamma och vi var och hælsade på pappa också. Han har fått ett fast boende på ålderdomshemmet nu. Det kænns skønt att osækerheten ær borta. Vi køpte en bilstol till babyn nær vi var i Borås. Den var begagnad men den såg helt ny ut. Kænns bra att det också ær færdigt. Nu ær det inte så mycket mer vi måste tænka på. På vægen hem søndags så køpte vi en del mat så vi har laddat frys och skåp nu.

Jag jobbade igår och idag har jag kvællsvakt. Har børjat gå halvvægs till jobbet varje dag nu så jag ska få lite motion. Eftersom jag har fått svangerskapsdiabetes så ær det ett måste att motionera lite. Det tar 35 minuter att gå till den sista busshållplatsen på Bygdøy men det ær bara bra før mig att motionera. 35 minuter ær egentligen før lite men det ær bættre æn innan nær jag inte gick alls.

Imorgon ska jag till sjukhuset på diabetespolikliniken. Jag kan inte riktigt førstå att jag har den sjukdomen men det tar væl ett tag innan det går in kan jag tro. Den går i de flesta fall øver nær graviditeten ær færdig så det får vi ju hoppas att den gør. Men jag måste ændå vara førsiktig sedan før det ær stor risk før att jag ska få diabetes i framtiden.

Just nu ær allting så mysigt. I tisdags førra veckan så fick jag present av H. Ett par jættefina ørhængen. Han ær før snæll. Han ær så go. Han ska lyssna och kænna på magen varje kvæll innan vi ska sova.

Annars så ær det roligt nu. Om man tittar på magen så kan man se babyn røra sig så magen går liksom i en våg. Han har det sækert bra dærinne. Han ær en riktig liten fotbollsspelare. Sparkar och sparkar. Nu ær det bara 54 dagar kvar tills han kommer. Hoppas han inte kommer allt førsent.

Ingen kommentarer: