tirsdag 17. mars 2009

Barndop lördagen den 14/3-2009



Lördagen den 14/3-2009 hade vi barndop för Erik nere i Sverige. Dopklänningen Erik har på sig är 40 år gammal och sydd av Hognes mormor. Den är 40 år och buren av ganska många i Hognes släkt. Den första som hade den på sig var Hognes kusin Jarle och den andra var Hogne själv och nu var det då Eriks tur. Eriks faddrar är Hognes syster Malin, min bror Peter och min systers dotter Annika. Vi hade barndopet i Fuxerna kyrka i Lilla Edet och prästen var Roland Kristensson. Malin läste texten Evangeliet om Jesus och barnen. Erik sov under hela cermonien, till och med när prästen tog vatten på Eriks huvud så sov han. Vi hade festen i missionskyrkan för församlingshemmet var upptaget. Det var en jättefin fest som mamma och Birgit hade ordnat. Det var jättesnällt. Vi fick väldigt många fina presenter som vi blev väldigt glada för.

Nu är vi hemma igen och dagarna är som vanligt. Vi var hos läkaren med Erik igår och allt var som det skulle. Efter vi var hos läkaren gick vi på promenad. Vi var på café också och såg Kjetil- André Aamodt och Alex Rosén.

Idag har vi varit på trilletur i det fina vädret. Det är varmt och skönt men det är väldigt blött överallt så imorgon blir det en tur in till stan för att investera i ett par gummistövlar. Kan inte fortsätta så här. Erik sover gott ute och jag sitter härinne med babycallen bredvid mig så jag ska höra när han vaknar.

Ingen kommentarer: