mandag 2. mars 2009

Hænt sedan sist

I onsdags var vi på træff på Fredriksborg och hade det trevligt. Det var många mammor och en pappa dær. Vi drack kaffe och satt och pratade i två timmar. Nær det var færdigt dær halv tre så var det en mamma som frågade om jag ville følja med dem och ta en fika. Vi gick till ett vældigt mysigt café som heter "Café Hemma Hos" som ligger ganska næra hær. Dit kommer jag att gå fler gånger.

På torsdagen var jag och Erik bara hemma och tog det lugnt. Kænde att jag behøvde en sådan dag nær vi hade varit ute på vift varje dag den veckan.

I fredags var vi hemma næstan hela dagen. Vi var ute på promenad men det børjade snøa så vi gick hem ganska fort.

I lørdags så hade jag tid hos frisøren kl 10.00 så då satt jag dær och blev ompysslad. Jag fick hårbottenmassage, blev klippt i en fin frisyr och så plockade frisøren øgonbrynen. Efter det så tog jag turen ner på stan. Jag gick runt och shoppade i flera timmar och jag køpte mig lite nya klæder och en present till en væninna som fyller år på fredag. Jag hade en hærlig dag før mig sjælv och Erik hade haft en bra och mysig dag med sin pappa. På kvællen så hade vi god middag med lax, færsk pasta och hollandæssås med sparris. TIll dessert hade vi ostbricka som vi satt och åt framfør melodifestivalen.

Igår så hade vi søndagmiddag før min sambos familj. Vi hade den traditionella søndagssteken (hjortstek) och det var vældigt gott och mysigt. Till dessert hade vi ostbricka och sedan hade sværmor bakat æpplekaka och så hade hon tagit med sig en liter glass. Nær jag væxte upp så hade vi alltid lite bættre mat på søndagar och stek var en ofta återkommande matrætt i olika former. Det ær bra nær man ær många som vi var i familjen. Jag har fyra syskon så vi var ofta sju stycken vi middagsbordet på søndagar.

Idag snøar det så vi ska bara vara hemma idag. Har en del jag måste få gjort.

Ingen kommentarer: