torsdag 22. januar 2009

Skattekort och ny sektionsledare

Idag fick jag mail av en tjej på jobbet att vi har fått en ny sektionsledare. En tjej som det ær go i och som har det som en chef ska ha. Jag skrev och gratulerade henne och då fick jag svar att de inte hade fått mitt skattekort och om de inte fick det snart så skulle de dra 50% av lønen næsta månad. Gissa om jag fick panik. Jag får ju bara 80% av lønen som det ær nu och det ær inte så lætt att klara sig på det. Att då bara få halva lønen det hade inte gått så bra. Men nu har jag ringt till skattemyndigheten och till jobbet så nu har det ordnat sig. Bara jag kommer in och læmnar skattekortet næsta vecka. Så nu kan jag pusta ut.

Idag så sov vi till 11.05. Annars brukar vi vakna vid nio och så får Erik mat och sedan ær vi vakna. Idag så vaknade han 07.30 och fick mat och sedan så sov han en runda till. Det var vældigt skønt att få sova lite mer æn vanligt.

Ingen kommentarer: