søndag 23. august 2009

Erik vinkar



Erik har blivit stor och han har lärt sig att vinka. Han har också fått två tänder. Den ena fick han 25:e juli och den andra började komma 16:e augusti.

I torsdags så hade jag en eftermiddag på stan för mig själv. Det var trevligt. Jag strosade omkring och tittade och var på Aker Brygge och åt middag på Thank God It´s Friday. Ganska god mat och mycket mat fick man.

I fredags var vi bara hemma hela dagen och tog det lugnt. Behövs sådana dagar ibland också. På kvällen kom Kristoffer och grillade med oss. Kristoffer är Hognes kusins son som precis har flyttat till Oslo.

I lördags åkte vi till CC-vest för att se om vi hittade några solkläder till Lillen. Ska snart åka till utlandet och då behövs det något som täcker när vi ska vara på stranden. Det hittade vi på Barnas hus.

Igår var det kanonfint väder så jag tog med mig Erik på långpromenad. Vi gick till Paradisbukta, Bygdøy sjøbad, Huk och sedan hem igen. Det var en fin promenad. Jag mötte en som hade plockat massa svamp och tänkte att det hade varit roligt om det var jag. Men jag kan inte någonting om svamp så det får bli en annan gång. På jobbet så har de svamputflykter på hösten där man får lära sig lite om svamp. Ska nog vara med på det nästa höst.

I eftermiddag ska vi på 8:a månaders kontroll på helsestasjonen. Det blir spännande att se hur stor han har blivit vår lille gosse.

Ingen kommentarer: