tirsdag 14. april 2009

4-månaderskontroll

Idag har vi varit på 4-månderskontroll med Erik. Han vägde 7650 gram och var 66 cm lång. Huvudets omkrets var 43 cm. Sedan sist har han som var 10 mars har han alltså gått upp 1350 gram och växt 4 cm. Huvudet har blivit 1,5 cm. Jag försökte fråga om jag kunde börja med gröt eller några smakportioner men det gick inte att diskutera. Det är tydligen alldeles för tidigt. Om en månad när vi ska dit så ska vi diskutera saken.

Nu är det första vardagen efter påsk och vi har haft en härlig påsk med familjen. På påskafton så gjorde vi inte så mycket, gick på en promenad i det fina vädret och satt vid Huk och solade. På kvällen så såg vi på film och åt lite god mat.

I söndags var vi i kyrkan hela familjen alltså Hogne, jag och Erik. Det var en fin högmässa men jag missade predikan för då ville Erik ha mat men men så är det. Alla tyckte det var såå trevligt att det kom en hel familj till kyrkan för det sänkte ju medelåldern.
Efter kyrkan så var det kyrksaft (juice) och godis på kyrkbacken. På kvällen kom Hognes mamma, pappa, syster och svåger hit på middag. Det blev lammstek och potatisgratäng och till efterrätt blev det Hognes fantastiska äppelkaka med glass till. Det är alltid lika trevligt när familjen är på besök.

Igår så gjorde vi ingenting. Tog det bara lugnt och läste bok och umgicks.

Idag har jag alltså varit på 4-månaderskontroll och sedan har jag varit och köpt tågbiljett till Trollhättan. Ska ju till mamma hela nästa vecka.

Ingen kommentarer: