lørdag 4. april 2009

En vecka till

Nu har en vecka till gått och det är påskvecka på måndag. Denna veckan har varit speciell för Erik har varit väldigt ledsen denna veckan. Det började i tisdags när vi var på Onkel Donald med Karina och Sigrid och sedan har det fortsatt. När vi var på Onkel Donald så fick vi gå runt runt en stund tills han lugnade ner sig.

I onsdags fortsatte det med att han grät tills han somnade på förmiddagen. Då gick vi ut på trilletur med den gruppen vi brukar träffa på Fredriksborg. Vi var sex mammor som gick på promenad i Kongeskogen. Det var trevligt att prata med mammorna när vi gick och jag fick bra motion för vi gick i lite mer än en timme. När vi var färdiga att gå så gick vi på KORN och fikade. Där har de jättegod kaffe och VÄLDIGT goda kakor :-). Där satt vi ganska länge och pratade och fikade.

I torsdags så var det så illa att jag ringde till helsestasjonen och pratade med doktorn om vad det kunde vara för fel på honom. Doktorn sa att vi fick komma så skulle han titta på honom. När vi kom till doktorn så var Erik hur glad som helst och charmade honom. Doktorn sa att Erik inte såg sjuk ut men han undersökte det mesta på honom och det var inget fel. Han sa det att det kan vara så att de kan vara mer kontaktsökande när de är tre- fyra månader och att det kan vara det som är. Det tror jag med för Erik är väldigt sällskapssjuk och vill ha uppmärksamhet hela tiden och gråter om han inte får det. Jag trodde att han började få tänder men så var det inte.

I fredags var det som det har varit dagarna innan, men han gråter kortare stunder men är glad för övrigt. Vi var nere på stan och gjorde några ärenden och fikade på nya favisfiket WAYNE´S COFFEE. Där har de väldigt god fika. Efter det så gick vi halvvägs hem längs vattnet. Det var en fin promenad och jag såg fina svanar och kände att vårkänslorna bubblade i mig. Vi tog bussen från Frognerkilen.

Igår var vi hemma det mesta av dagen och på kvällen var vi på restaurangen Dinner och firade Hognes mamma som fyllde år. Det är fantastisk mat där! Igår var han glad nästan hela dagen.

Idag så vaknade Erik som vanligt halvsju och då gav jag honom mat och sedan gick upp med honom så jag fick sovmorgon fram till elva. Det är så vi har det på söndagar och jag tycker det är jätteskönt att få sovmorgon! Känner mig väldigt utvilad idag. Sedan har vi varit på promenad på folkemuseet och vi har haft en underbar dag. Vi gick runt och tittade där på alla fina gamla byggnader och Erik sov i vagnen hela tiden. När vi hade gått där så gick vi till KORN och fikade jättegod ostkaka och jättegod kaffe latte. Nu är vi hemma igen och ska ha en lugn kväll.

När inte Erik är ledsen så är han en charmig och trevlig liten pojke. Han charmar sin mamma totalt när han ler eller när han ligger på golvet och viftar med hela kroppen. Det händer mycket med honom om dagen. Man ser att han utvecklas och blir mer och mer med för var dag som går.

Ingen kommentarer: