tirsdag 12. mai 2009

Babybio och babysim

Igår var vi på babybio tillsammans med Liv Karin och Amelia och en annan mamma. Vi såg Tillbaka till Provence (tror jag den hette). Det var en fransk film som inte var så bra men det var trevligt att komma ut lite. När filmen var slut så kom det fram en reporter från P4 och frågade om vi ville svara på några frågor. Det är nämligen så att helsesöstrarnas landsförening vill förbjuda babybio för att det är skadligt för barna. Deras argument är att: Det är inte bra för dem med så höga ljud och det är åldersgräns på filmer så det är inte lagligt med babybio. Vad tyckte vi om det? Vi sa att vi inte trodde att det var skadligt för de sänker ljudet så mycket på babybio så det är inte så farligt. Det att filmerna har åldersgräns det har jag inte ens tänkt på men det är frågan hur mycket de uppfattar. Erik sov genom hela filmen så jag tror inte att han tog någon skada. Det var debatt på P4 igår och han som var emot att förbjuda babybio sa att man inte ska ge föräldrar som vill gå på bio dåligt samvete för att de tar med sina bebisar och det tycker jag han har rätt i. Jag tycker att jag kan bestämma vad jag vill göra tillsammans med Erik. Snart är allt skadligt så man kan inte gå utanför dörren. Jag blir så trött. Jag kommer att fortsätta att gå på babybio i alla fall. Det är nämligen så att det inte är bevisat att det är skadligt.

Efter babybion gick vi på babysim. Igår så dök vi ett kort dyk. Det var inte populärt alls. Erik blev jätteledsen. Men det gick över efter att han fick satt sig i den flytande bilen.

I lördags så tog vi det lugnt lite på dagen och vi städade och på kvällen så köpte vi italiensk pizza på ett ställe vi Solli plass och så såg vi på Guldruten.

I söndags så hade vi besök av: Therese, Per Arne, David, Dot, Björg, Gustav, Malin och Mark. Therese och Per Arne kom först så vi satt och drack kaffe och pratade och vid fyra kom resten av gänget. Malin hade bakad kladdkaka och det är alltid en succé. Vi skulle bjuda Therese och Per Arne på middag innan de skulle med flyget så det blev fullt upp hela dagen. Det var jättekul med besök.

Ingen kommentarer: