mandag 25. mai 2009

Morgonpigga människor och en bruten tå

Idag skulle jag till Unilab vid Colloseum kino för att röntga min tå som jag slog i för fyra veckor sedan när jag skulle springa och svara i telefonen. Jag var lite tidig skulle inte vara där förrän 08.20 (kom dit 07.50) så jag gick till Karabista och tog en kaffe. När jag var på väg in så så jag en dam som satt och drack kaffe i badrock. Snart dök det upp ännu fler och så började de prata om hur lång de hade simmat idag. Förstod snart att detta var morgonpigga simmare som varit och simmat på Frognerbadet. De bodde nog i närheten eftersom de hade badtofflor och badrock på sig. De verkade ha sin lilla frukostklubb på det caféet. Själv tycker jag det är tidigt att göra något som helst före klockan åtta och är väldigt imponerad av dessa hurtiga människor.

När jag var på röntgen så sa han som röntgade att tån var bruten. Den höll på att läka sig så fint så han trodde inte att något behövde göras. Jag har haft väldigt ont i flera veckor men nu börjar det bli bättre så det var skönt att inget ingrepp behövdes. Jag fick med mig röntgenplåtarna på en CD som jag ska spara. Var uppe en sväng hos fastläkaren och visade röntgensvaret och hon höll med han som röntgade att inget skulle göras.

Nu väntar jag på att Erik ska vakna så vi kan hitta på något. Ska på babysim halv fem.

Ingen kommentarer: