torsdag 7. mai 2009

En lugn dag

Idag sov vi till kvart över åtta. Det är rekord. Så länge har inte Erik sovit på många månader. Känner mig väldigt pigg och utvilad eftersom jag gick och la mig klockan tio igår. Erik vaknade två gånger i natt och skulle ha mat men somnade om med en gång när han hade ätit och det var skönt. Idag ska vi inte göra så mycket. Hogne är i Stockholm i två dagar och då ska jag och Erik bara vara hemma. Får se om det slutar regna då kan vi gå ut en sväng. Förra måndagen skulle jag springa och svara i telefon och slog i "långtån" så jag var tvungen att skrika lite och det gör fortfarande lika ont. Det går bra att gå men inte så långa sträckor. Har gått ganska mycket denna veckan och tror jag ska vila tån idag. Måste nog en tur till affären bara men det är inte så långt.

Idag är Erik fem månader. Jag förstår inte var tiden har tagit vägen. Han är så glad för att se mig och när han ler/skrattar så smälter mitt mammahjärta och vi har så mysigt tillsammans. Ska se om jag får upp något foto på hur han ser ut på sin femmånadersdag. Jag tror att han har blivit mer orolig nu för att jag ska försvinna. När jag inte är i samma rum som honom så gråter han som om han tror att jag har lämnat honom fast jag aldrig är långt borta.

Ingen kommentarer: