mandag 18. mai 2009

Helgen

I fredags så åkte vi till Anna och Fredrik i Sandared. Vi kom iväg sådär vid fyratiden och Erik sov i början av resan. När vi kom till gränsen så var han jätteledsen och det var inget som hjälpte. Vi fick stanna och jag gav honom mat och tog av honom lite kläder så blev det bättre. När vi kom fram vid åtta så fick vi pizza och satt och pratade.

På lördagen bar det av till Göteborg. Fredrik skulle springa Göteborgsvarvet och jag skulle ut och äta med mina kompisar på kvällen. Vädret var kanonbra så Hogne, Erik (låg i vagnen), jag, Anna, Neo och Nova drev runt i start-/målområdet på Göteborgsvarvet medan Fredrik sprang. När klockan var fyra så gick de till bilen och jag träffade mina väninnor. För första gången skulle jag ut utan varken Hogne eller Erik. Detta hade jag förberett hela veckan genom att pumpa mjölk och frysa in så Hogne skulle kunna ge Erik mjölk på flaska. Vi gick på en restaurang som heter Meze och den ligger på Vasagatan i Göteborg. Här fick man hur mycket mat som helst och jag tog scampi till förrätt och tillvarmrätt åt jag lammkotletter. Det var jättemysigt att träffa alla. Jag tog bussen till Sandared efteråt och såg slutet på Eurovision songcontest. Norge vann så nästa år blir det festival i Norge. Hoppas att det blir i Oslo men vi får se. Ska försöka få biljetter var det än är i Norge. Kul att Alexander Rybak utklassade alla de andra länderna. Verkligen en värdigt vinnare. Hans låt är jättebra. Den går varm här hemma nu.

Igår på 17:e maj så åkte vi till ett ställe som heter Ellagården och åt brunch. Där var det buffé så man fick äta hur mycket man ville. Det var allt man kan drömma om i en buffé och jag åt hur mycket som helst av allt det goda. Det var även en efterrättsbuffé där man fick grädda sina egna våfflor och så fanns det chokladpudding, citronfromage och massa kakor och kaffe. Där träffade jag Anna-Karin, Alexander och deras dotter Astrid på 3 månader. Anna-Karin och jag gick på bibliotekshögskolan ihop och hade det väldigt roligt då men efter det har vi tappat kontakten men det var kul att träffas igen. När vi hade varit där åkte vi hem till Anna och Fredrik igen och tog det lugnt lite innan vi åkte hem. Vi stannade på TORP och handlade lite mat så nu har vi massa grejer i frysen. Vi var hemma vid åttatiden och det var skönt att komma hem. Nu är det måndag igen och idag ska vi på babysim.

Ingen kommentarer: