tirsdag 2. juni 2009

Pass

Idag åkte vi till Grönland politistasjon för att skaffa pass till Erik. Hogne körde mig och Erik på väg till jobbet. När vi kom var det 180 nummer före oss så vi gick och tog en lunch. Hogne visade mig ett ställe som heter Olympen. Där fick vi en lunch som var fantastisk. Det var en entrecotesandwich. Det var sallad och massa andra fräscha grönsaker, parmesanost och entrecote då förstås. Vi satt på en mysig uteservering och njöt av solen.

När vi hade ätit så gick jag och Erik till polisstationen och tittade om det snart var vår tur. Då var det hundra nummer kvar. Det är inte så ofta jag är på Grönland så jag gick runt och tittade i affärer och det är lite som att komma utomlands fast det är i Norge. Jag handlade en större nappflaska till Erik, en solhatt för nu hoppas vi på riktigt fint väder (det ska bli kallare och regna senare i veckan men men). När jag hade handlat allt detta så gick jag tillbaka till polisstationen och då var det 30 nummer kvar. Då satte jag mig i solen och väntade och Erik sov i vagnen. När det väl var vår tur så var det inte så lätt att fotografera en baby som inte kan sitta själv. Vi fick väl 5-6 försök tror jag och till slut så blev det ett foto som nog skulle bli godkänt. Om det inte blev det så får vi gå till fotograf och ta bild och skicka till dem.

Efter det så shoppade jag lite mer och sedan åkte vi hem. Erik har fått välling idag också och han mumsar det i sig. Han vill nog ha lite mer och jag ska öka på senare men inte riktigt än.

Ingen kommentarer: