onsdag 24. juni 2009

Trilletur och Hemma hos

Idag var vi på trilletur i Kongsskogen tillsammans med mammorna här på Bygdøy. Det har varit en kanondag idag så det var väldigt varmt att gå men det var skönt att röra lite på sig. Vi satte oss på Hemma hos efteråt och där var en ny svensk servitris. De andra mammorna åt mat och jag tog en rabarber och chokladkaka och en ismocka. En av mammorna bad den nya svenska servitrisen om en mugge med vann. Jag berättade då om min första dag i köket på Diakonhjemmet där min chef bad mig hämta en mugge med vann och jag kom med en kaffemugg för att det är det det betyder på svenska. Vi skrattade gott åt det och åt hur det kan bli fel när det är två så nära språk. När det hade gått ett tag så kom servitrisen med en mugg med vatten till mamman alltså en kaffekopp. Det var ingen som sa något då men när hon kom tillbaka lite senare så var det en mamma som berättade att mugge/mugg inte är samma sak och hon rodnade lite och sa att det var hennes andra dag så vi fick utsäkta henne. Det var ingen fara men det kan vara bra att veta.

Nu är det kväll och jag har satt in bilder i album som jag gör åt Erik. Är fortfarande i början av januari men nu är det lite mer utspridda händelser som en till sex månader och hans dop och lite bilder in emellan. Det är lite svårt att sätta sig och göra det men jag ska fixa bilder och ta med mig på semestern tänkte jag. Då har jag nog gott om tid.

Ingen kommentarer: